حالت آماده باش در آمریکای جنوبی به دلیل شیوع کرونا / خواندن ادامه خبر / شرکت نسیم صبح فردا

آمریکای جنوبی: شرکت های تولید کننده گاز در حال آماده باش قرار گرفتند چراکه تقاضای اکسیژن به دلیل ویروس Covid-19 افزایش یافته است

 

موج جدید انتشار ویروس Covid-19 فشار بیشتری را برای نیازهای اکسیژن پزشکی در آمریکای جنوبی وارد کرده است ، دلیل ایجاد این موج جدید ، انتشار ویروس های جدید که آلودگی بیشتری دارند می باشد و تلاش های واکسیناسیون به دلیل کمبود واکسن در اکثر کشورهای این منطقه به کندی پیش می رود.

صنعت گازهای صنعتی تحت فشار شدید و مورد نظارت عمومی قرار گرفته است ، و از دولت ها و شهروندان درخواست کرده است تا واگیری این ویروس را محدود کنند.

این صنعت با بخشهای دولتی و خصوصی بهداشت  در جهت افزایش دسترس پذیری اکسیژن برای بخشهای مراقبت ویژه همکاری کرده است و همچنین امکانات مورد نیاز برای موارد حاد بیمارانی که به اکسیژن رسانی نیاز دارند نیز همکاری کرده است – نصب مخازن برودتی(کرایوجنیک) جدید یا اضافی ، باعث می شود تا  سیلندرهای بیشتر و با غلظت بیشتری از اکسیژن ایجاد شود. این همکاری به خودی خود ،باعث می شود تا سطح نیاز به تجهیزات توزیع و پرسنل به طور قابل توجهی افزایش یابد.

 

کشور کلمبیا ممکن است در شرایط بحرانی قرار بگیرد

اتاق گازهای صنعتی و پزشکی کلمبیا در تاریخ 26 آپریل سال 2021 طی هشداری که، فشار فوق العاده ای که بر روی شرکت های گاز صنعتی است را توضیح داد و  دلیل آن را افزایش تقاضای اکسیژن که با آن روبرو هستند دانست.

اکنون شرکت های گاز با 105 درصد از ظرفیت نصب شده اکسیژن خود در حال تولید می باشند. در حالی که در فوریه سال 2020 کل مصرف اکسیژن (صنعتی و پزشکی) 330 تن در روز بود (tpd) ، همین تقاضا در آوریل سال 2021 به 575 تن در روز رسیده است – چیزی در حدود 74٪ افزایش.

خانم اینگرید ریس ، سخنگوی اتاق گاز های صنعتی و پزشکی کلمبیا اعلام کرد : اگرچه این صنعت در طول موج های قبلی( موج گسترش کرونا) قادر به تأمین اکسیژن کافی بوده است ، اما اکنون اولویت با تأمین تقاضای بیشتر اکسیژن پزشکی در مناطق اقیانوس اطلس و آنتیکویا است ، کشوری که ویروس Covid-19 در آن پیشرفت سریعی دارد. خانم ریس هشدار داد که اگر گسترش این ویروس با سرعت مشابه در شهرهای پرجمعیت بوگوتا و کالی افزایش یابد ، وضعیت فعلی می تواند به شرایط بحرانی تبدیل شود.

تولیدکنندگان اکسیژن با مقامات کلمبیایی در حال تلاش برای راه حل های احتمالی وارد کردن اکسیژن هستند و انجام چندین راه مختلف دیگر که عبارتند از:  راه اندازی چندین کارخانه PSA اکسیژن (خالص سازی فشار) ، ایجاد پروتکل هایی برای استفاده منطقی از اکسیژن و همچنین اصرار در بازگشت سیلندرهای خالی و غلظت اکسیژن به محض اینکه دیگر مورد نیاز بیماران نباشد. در آخر ،  خانم ریس اعلام کرد كه مراقبت از خود باید راهكار اصلی جلوگیری از گسترش این ویروس ، به منظور جلوگیری از یك وضعیت بحرانی باشد.

کشور آرژانتین در حالت آماده باش قرار گرفت

در کشور آرژانتین ، شیوع بیشتر این ویروس در حال حاضر از موج اول ایجاد شده است و در حال حاضر این ویروس عمدتا در شهر بوینس آیرس و  در کلان شهر متمرکز شده است.هفتم28  آوریل در قطعنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت توسعه تولید مشخص شد که شرکت های گازرسانی صنعتی باید اکسیژن مورد نیاز پزشکی را با اولویت استفاده های صنعتی تأمین کنند.

پیش بینی تقاضا نشان می دهد که اگر شیوع این ویروس در سطح فعلی ادامه یابد ، نیاز به اکسیژن می تواند بین 1030 تن در روز و 1506 تن در روز قرار بگیرد ، و این از کل ظرفیت تولید اکسیژن در 860 تن در روز بسیار فراتر می رود.

علاوه بر این ، به منظور جلوگیری از سواستفاده هایی مانند مواردی که در سایر کشورها قابل مشاهده است ، قیمت محصولات  کسیژن پزشکی و خدمات مربوط به آن طی 90 روز بدون تغییر خواهد ماند.

چند روز قبل ، یک کارخانه بزرگ تولید فولاد واقع در نزدیکی روزاریو ، در 300 کیلومتری بوینس آیرس ، پس از اینکه منبع آن (Linde-Praxair) اعلام کرد که در طی ماه می سال 2021 اکسیژن مایع در دسترس نخواهد بود ، تولید خود را متوقف کرد. شرکت Air Liquide بخش آرژانتین با انتشار بیانیه مطبوعاتی در تاریخ 30 ام آوریلهفتم اعلام کرد : تلاش های خود را برای تأمین “این نوسان تقاضا که بیش از  200٪ است” انجام می دهد  و مجدداً بر تعهد خود برای تأمین تقاضای اکسیژن پزشکی در سراسر کشور تأکید کرد.

در اخباری که در روزنامه ملی محلی منتشر شد کلارین، Linde-Praxair اعلام کرد : ما همچنین شاهد افزایش 200 درصدی تقاضای اکسیژن هستیم. تمامی شرکت های تولید کننده گاز با شرکت Air Liquide ، شرکت ترکیبی Linde-Praxair نزدیک به 90 درصد از بازار  تقاضای اکسیژن آرژانتین را تأمین می کند  و محصولات Indura Air و چندین تولید کننده محلی  با فاصله زیادی تامین می شوند.

مشکلات در کشور پرو ادامه دارد

شرکت Linde Peru  – شرکتی ادغام شده که توسط دو شرکت Praxair و Linde Gases پس از ادغام تشکیل شده است و اکثر اکسیژن کشورها را تأمین می کند . این شرکت طی یک بیانیه مطبوعاتی در آوریل (16 شانزدهم) اعلام کرد :  وضعیت بحرانی اکسیژن پزشکی در کشور و تلاش های زیادی که شرکت Linde برای افزایش تولید آن انجام داده است.

تقاضای اکسیژن پزشکی  شرکت Linde قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا  در مارس سال 2020 چیزی حدود 48 تن در روز بوده است  و این تقاضا اکنون به 250 تن در روز  رسیده است که شرکت Linde نیز با راه اندازی مجدد کارخانه های تعطیل شده و نیز با واردات گاز اکسیژن ، به علاوه 20 تن اکسیژن  تولید شده در روز توسط شرکت مس جنوب با همکاری Linde ، می تواند نیاز آن را تأمین می کند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی قبلی اعلام شده بود: شرکت لینده در اوایل فوریه سال 2021 به دولت پرو در مورد وضعیت بحرانی شیوع ویروس هشدار داده است و اکنون اصرار دارد که مصرف اکسیژن پزشکی همچنان رو به رشد باشد. در ماههای اخیر کشور پرو حدود 40 تن اکسیژن مایع طی هر هفته از شیلی برای بیمارستانهای لیما و همچنین مقداری اکسیژن از اکوادور همسایه برای تأمین تقاضای بیشتر در منطقه شمال دریافت کرده است.

وزارت بهداشت طی تخمین های انجام شده  معتقد است که تقاضا می تواند به حدود 510 تن در روز برای اکسیژن برسد ، در حالی که ظرفیت تقریبی آن برای تولید 400 تن در روز می باشد ، این ظرفیت از جمله برخی از دستگاه هایی که برای خالص سازی فشار در چندین بیمارستان نصب شده است تخمین زده شده.

کشور برزیل همچنان در شرایط بحرانی است

وایت مارتینز – پیشروترین شرکت گاز در این کشور بیش از 50٪ سهم بازار را فراهم می کند – این شرکت در 26 آپریل اعلام کرد :  به تنهایی 1.1 میلیون متر مکعب اکسیژن پزشکی (مایع) در  22 مارس تأمین کرده است ، معادل حدود 1570 تن در روز- حجم روزانه 93 درصد بیشتر از دسامبر 2020 و 119٪ بیشتر از متوسط حجم روزانه در طول سال 2020.اخیراً ، شرکت White Martins اعلام کرد که به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای رفع  تقاضای اکسیژن پزشکی ، 14 تریلر دستگاه کرایوجنیک ( برودتی ) از شرکت همکار خود در کانادا وارد کرده است ، از جمله یکی به نام “cryo-queen” که توانایی ذخیره سازی 80،000m3 (متر مکعب ) اکسیژن مایع را دارد.

نگرانی های گسترده تر

مشکلات مربوط به تأمین اکسیژن پزشکی به دلیل ایجاد بحران شیوع Covid-19 در کشورهای کوچکتر مانند پاراگوئه و بولیوی نیز گزارش شده است. شیلی ، علیرغم پیشرفت خوب خود درکار واکسیناسیون ، با افزایش تقاضای اکسیژن در برخی مناطق و نیز افزایش موارد شیوع ویروس Covd-19 و همچنین شاهد جهش در موارد Covd-19 بوده که باعث شده تا کار واکسناسیون به تعویق بیافتد ، اما تاکنون هیچ مشکل عمده اکسیژن گزارش نشده است.

اروگوئه ، که سال گذشته به طور شدید تحت تأثیر ویروس قرار گرفت ، اکنون به بیماریهای مسری بیشتر مبتلا شده و همچنین با فشار سیستم بهداشتی ، قرنطینه به صورت جزئی را اعلام کرده است.

 

منبع: سایت gasworld.com

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟