راه حل های طبیعی شرکت ریمبا رایا برای نجات جان اورانگوتان ها و جذب دی اکسید کربن

راه حل های طبیعی شرکت ریمبا رایا برای نجات جان اورانگوتان ها و جذب دی اکسید کربن

ویدیوی ترجمه شده توسط شرکت نسیم صبح فردا



راه حل های طبیعی شرکت ریمبا رایا برای نجات جان اورانگوتان ها و جذب دی اکسید کربن

تنوع زیستی و جامعه

کشور اندونزی جنگل های خود را به میزان نیم میلیون هکتار در سال از دست می دهد که این یکی از بالاترین نرخ ها در جهان می باشد. حفاظت گاه ریمبا رایا دارای تنوع زیستی بالا و همچنین بزرگترین پروژه + REDD در جهان می باشد ،این حفاظت گاه در جهت حفظ این جنگل ها و جلوگیری از پیشرفت اینگونه فعالیت ها تلاش می کند.

 

Co2 (کربن دی اکسید) چکار میکند؟

کاهش جنگل زدایی یکی از بزرگترین فرصت ها در جهت کاهش هزینه های اقتصادی و کاهش فوری آلایندگی کربن می باشد. طی این پروژه 640.000 هکتار از جنگلهای مناطق گرمسیری peatland در ساحل جنوبی بورنئو را حفظ می گردد، یک زیست بوم غنی از گیاهان و جانوران و گونه های از جمله اورانگوتان بورنئایی در معرض خطر را مورد حمایت قرار می دهد. دولت محلی قبلاً این زمین را برای تبدیل به مزارع روغن نخل(روغن پالم) تصویب کرده بود ، اما این پروژه به جوامع محلی کمک کرد تا راه حل مختلفی پیدا کنند. ساکنان محلی گزینه های پایداری را نسبت به کشاورزی بریدن و سوزاندن (زمین‌سوزی) اخذ کردند و اکنون با فرصت های اقتصادی مناسب تر از این جنگل ها محافظت می شود و از آلایندگی کربن نیز جلوگیری می شود.

چگونه کار می کند؟

برای موثر بودن این روش ، محفاظت از جنگل ها باید با میزان رفاه اقتصادی جوامع محلی توازن داشته باشد. این پروژه می تواند با اثبات و دستیابی از طریق محفاظت از زیست محیطی و اقتصادی سودمند باشد و این تعادل را برقرار نماید.

 

این برنامه با ایجاد شغل می تواند باعث ارائه جریان درآمد جایگزین و همچنین ارائه تعاونی های جدید و برنامه های خرد مالی شود ، همچنین این پروژه می تواند باعث همکاری جوامع شود و نیز اقتصاد محلی را حمایت کند. این پروژه همچنین دسترسی به آب پاک ، خدمات بهداشتی و آموزشی را فراهم می کند. جوامع محلی نیز تمایل به شریک شدن در حفظ جنگل تبدیل شده اند. این پروژه می تواند سالانه از انتشار 4.5 میلیون تن کربن جلوگیری کند و  همچنین این پروژه بزرگترین پروژه جنگلداری+ REDD در سطح جهانی از نظر میزان آلایندگی کاهش دهد . همچنین این اولین پروژه تصویب شده به عنوان + REDD در اندونزی می باشد.

 

فواید:

كاهش آلایندگی CO2 برای این پروژه از 130 میلیون تن فراتر خواهد رفت.

این پروژه به تمام 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل می پردازد.

 این پروژه می تواند از پناهگاه 300 گونه پرنده ، 122 گونه پستاندار و 180 گونه درخت و گیاه  محافظت کند.

این پروژه فرصت های بیشتری را در جهت مشارکت جامعه همکاری مشترک زنان ایجاد کرده است.

 

چالش‌ها و مشکلات:

میزان تقاضای تجاری مستمر برای زمین های کشاورزی وجود دارد.

این پروژه جهت ادامه فعالیت خود نیاز به پشیتبانی محلی قابل توجهی دارد .

اجرای محفاظت از جنگل نیاز به هوشیاری مداوم دارد.

فقر روستایی هنوز می تواند باعث شود تا  کشاورزان را به سمت چوب های غیرقانونی و کشاورزی بریدن و سوزاندن (سوزاندن گیاهان زمین) سوق دهد.

 

این  پروژه به چه کسانی کمک می‌کند:

سیاره زمین هر ساله از ایجاد آلایندگی 4.5 میلیون تن انتشار کربن جلوگیری می کند. با ایجاد زیستگاه طبیعی غیر قابل جایگزین می تواند از  اورانگوتان های بورنئو در معرض انقراض محافظت کند. با استفاده از ایجاد شغل و کسب و کارهای کوچک از  مردم ریمبا رایا حمایت می کند. و مردم در همه جا می توانند نقش خود را در حفاظت از جنگل ها به طور موثر و ماندگار نشان دهند.

 

چرا ما این پروژه را انتخاب کردیم؟

این پروژه می تواند در حفاظت و بازسازی مرداب های پست ذعال سنگ و دشت های خالی از سکنه و همچنین از تنوع زیستی و فواید جامعه برخوردار کند که در بیشتر پروژه های جنگلی که بررسی می کنیم  مساوی نیست. این مکان در بخشی از جهان واقع شده است که تحت فشارهای شدید ناشی از اقدامات غیرقانونی کشاورزی قرار دارد و همچنین افزایش دما نیز باعث شده تا تهدیدی بسیار جدی برای آن اعمال شود.

منبع: سایت cooleffect.org

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟