شرکت Deep Branch هیدروژن و CO2 را به خوراک دام تبدیل می کند / نسیم صبح فردا

شرکت نوپای Deep Branch هیدروژن و CO2 را به خوراک دام تبدیل می کند
ویدیوی ترجمه شده توسط شرکت نسیم صبح فردا


شرکت جدید Deep Branch اعلام کرد : این شرکت می تواند دی اکسید کربن و هیدروژن را به خوراک دام در جهت تولید گوشت طبیعی تر و سالم (گوشت سبز) تبدیل نماید

میزان تقاضا مواد غذایی به ویژه گوشت با افزایش جمعیت انسانی رو به فزایش می باشد و این افزایش تقاضا یک چالش اساسی برای آینده ما ایجاد کرده است. یک شرکت زیست فناوری امیدوار است که خوراک دام جدید تولید شده توسط این شرکت بتواند روند سالم تر کردن مواد غذایی را بهبود ببخشد .

  • بسیاری از خوراک های دام محصولاتی مبتنی بر سویا هستند که از آمریکای جنوبی تولید و وارد می شوند.

صنعت گوشت مطمئناً در مقیاس جهانی در حال تولید می باشد و باید از این نظر به آن نگاه کرد. فرآورده های گوشتی نه تنها بین کشورها وارد و صادر می شوند ، بلکه حتی محصولات محلی و فروخته شده نیز ممکن است اثری از خود بجا گذاشته باشند که در سراسر قاره ها در حال توضیع می باشند. بخش عمده ای از این حرکت پویای صنعت مربوط به تولید و حمل و نقل خوراک دام است ، بازاری که در حال رشد است  و ارزش آن به 92 میلیارد دلار طی یک سال رسیده است.

تولید و حمل و نقل خوراک دام می تواند تا حد زیادی به تولید کربن در صنعت گوشت کمک کند که هم اکنون از نظر  مصارف زمین ، آب و سایر منابع بسیار متمرکز شده است. یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در انگلیس اکنون در حال بررسی راه های تغییر ، بهبود و کاهش اثر کربن در چرخه این سیستم است. در حقیقت ، آنها راهی برای رشد اساسی مواد غذایی حیوانات از هوای رقیق پیدا کرده اند.

شرکت، Deep Branch، در حال تحقیق بر روی روشهایی است که در آن می توان از پروتئینهای تک سلولی (SCP) به عنوان ماده غذایی پایه در جهت تغذیه دام استفاده کرد. پروتئینهای تک سلولی از طریق فرایند تخمیر با استفاده از مخمر ، باکتری یا جلبک تولید می شوند.  میکروب ها از طریق دی اکسید کربن و آب ، با هیدروژن اضافی به روش الکترولیزر تغذیه می شوند. مواد زائد تولید شده توسط آنها ، که شرکت Deep Branch آنها را “پروتون” نامیده است ، می تواند به عنوان خوراک دام با پروتئین بالا مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزیت های این سیستم تولید گیاهان  در هر مکانی می باشد که به مواد اولیه غذایی موجود برای میکروارگانیسم ها ( میکروب ها) دسترسی داشته باشند ، مانند متان ، اتانول ، شکر ، بیوگاز یا چوب.  شرکت Deep Branch تخمین زده که  با استفاده از این فرآیند ، انتشار کربن حاصل از تولید خوراک دام تا 90 درصد کاهش می یابد.

اثرات زیست محیطی خوراک دام

در حال حاضر ، بسیاری از خوراک دام ها به ویژه در مورد خوراک مرغ ، سویا است. تولید سویا در مقیاس بسیار بالا معمولاً در آمریکای جنوبی صورت می گیرد و باعث می شود تا  ضرورت استفاده گسترده از ماشین آلات و کودها برای پاکسازی جنگل ها انجام گیرد. سپس محصول نهایی به مزارع سراسر جهان ارسال می شود. به همین ترتیب ، آرد ماهی برای تولید ماهی قزل آلا اغلب قبل از فرآوری و توزیع جهانی از سواحل اقیانوس آرام پرو و شیلی می آید. بر اساس خبری که سازمان غذا و کشاورزی سازمان مللمنتشر کرده است : تولید خوراک می تواند تا 45 درصد از اثر کربن محصولات دامی در سطح جهان را تشکیل دهد ، در حالی که این صنعت به طور کلی مسئول حدود 14.5 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای(به خصوص متان) است .

همچنین ، اگرچه مصرف گوشت در برخی از کشورها با تقاضای بالای گوشت مانند آلمان ، انگلیس و فرانسه رو به کاهش است ، اما در سطح جهانی تقاضا در حال افزایش می باشد. افزایش شهرنشینی و دستمزد بالاتر در کشورهای جهانی جنوبی به این معنی است که مصرف گوشت با سرعتی بیشتر از رشد جمعیت در حال افزایش است و مشکلات بیشتری را برای پایداری میزان گوشت در آینده ایجاد می کند.

شرکت های بیوتکنولوژی مانند Deep Branch امیدوارند که پروتئینهای تک سلولی بتوانند پاسخگوی برخی از این نگرانی ها باشند. با این حال ، این صنعت بدون اشکال نیست. تأسیس کارخانه پروتئینهای تک سلولی هنوز بسیار گران قیمت می باشد و هزینه تولید یک واحد از آن معادل 100 میلیون دلار است. همچنین ، تولید مواد خوراکی به مقیاس پروتئینهای تک سلولی و دستیابی راحت به گازهای مورد نیاز برای تولید پروتئین یک چالش اساسی است.

در حال حاضر ،  شرکت Deep Branch با استفاده از کارخانه آزمایشی انگلستان و همچنین “مرکز مقیاس سنجی” خود در هلند از مواد منتشر شده صنعتی در جهت بر طرف کردن نیاز خود در مواد اولیه CO2 استفاده می کند. در نهایت ، امید می رود كه دی اکسید کربن و هیدروژن بتوانند به بخشهای مهم زیرساختهای آب و برق برای شهر ها تبدیل شوند و گازها را به نیروگاه های پروتئینهای تک سلولی به روش مشابهی كه گاز طبیعی به خانه ها می رسد ، تأمین كنند.

اگر تولید پروتئینهای تک سلولی بتواند با مقیاس بالا و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود ، ممکن است نقش جدی تری  در تولید مواد غذایی داشته باشد. پروتئینهای تک سلولی می توانند پشتیبانی از تکنیک های اضافی کشاورزی جایگزین مانند کشاورزی عمودی و آبزی پروری، و می تواند به طور بالقوه به منبع غذایی انسانی تبدیل شوند. شرکت Deep Branch پروتون را نسبتاً بی بو و طعم و  بی رنگ توصیف کرد ، به این معنی که می تواند به عنوان ماده پایه برای انواع محصولات مورد استفاده قرار گیرد. پیش از این ، RESET نیز کارهایی را در این راستا پوشش داده است ، از جمله ودکا مقطر به روشی مشابه ، و همچنین a پودر پروتئین.

با این حال ، ممکن است تصویب مقیاس وسیع SCP برای مصرف انسان بسیار دور باشد. مسائل نظارتی ممکن است تصویب آن و همچنین بیزاری مصرف کننده از آن را کند کند مواد غذایی تولید شده در آزمایشگاه ها. در هر صورت ، منطقه ای است که از دولت ها و شرکت ها بهره می گیرد. تحقیقات شرکت Deep Branch کمک های مالی از اتحادیه اروپا Horizon 2020 EIC Accelerator و همچنین پشتیبانی از سوپرمارکت های زنجیره ای Sainbury دریافت کرده است.

 

منبع: سایت en.reset.org

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟