اولین مرحله آزمایشی تزریق هیدروژن به کوره بلند با موفقیت صورت گرفت / نسیم صبح فردا

شرکت thyssenkrupp Steel اولین مرحله آزمایشی تزریق هیدروژن به کوره بلند را با موفقیت پشت سر گذاشت


تزریق هیدروژن به کوره بلند: شرکت thyssenkrupp Steel اولین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

شرکت thyssenkrupp Steel اولین مراحل آزمایش هیدروژن را در کوره بلند 9 (Blast Furnace 9) در شهر دوئیسبورگ را با موفقیت به پایان رساند .

در ماه های اخیر ، چندین آزمایش بر روی یکی از 28 نازل کوره بلند به انجام رسیده است ، این مورد در حالی انجام پذیرفته است که با استفاده از موارد مورد نیاز کرونا فراهم شده است ،  برخی از آنها آزمایشات طولانی مدتی را داشته اند.

این شرکت دستاوردهای مهمی را در این آزمایشات بدست آورده است ، که این دستاوردها در مرحله بعدی آزمایشات را به همه نازل ها گسترش داده و نیز این فناوری را در جهت استفاده در مقیاس های بزرگ صنعتی  منتقل  نماید.

آزمایشات تزریق بخشی از هدف و استراتژی آب و هوایی این شرکت است که از طریق آن قصد دارد تا میزان آلایندگی 2CO خود را به میزان 30 درصد تا سال 2030 کاهش دهد.

توسعه موفقیت آمیز: آزمایشات نشان دهنده مناسب بودن جهت استفاده صنعتی را تأیید می کنند

در 11 نوامبر 2019 ،شرکت thyssenkrupp Steel اولین شرکتی در سطح جهان بود که در حین کار هیدروژن را به کوره بلند تزریق کرد.

هیدروژن جایگزین گرد ذغال سنگ است که به عنوان یک عامل کاهش دهنده اضافی استفاده می شود. هدف کاهش آلایندگی 2CO می باشد.

 زیرا برخلاف کربن ، واکنش هیدروژن در کوره بلند منجر به تشکیل  2CO نمی شود،  اما منجر به تشکیل آب می شود این پروژه تحت عنوان IN4climate تأمین می شود.

طرح NRW که توسط دولت ایالتی راه اندازی شده است و نیز توسط موسسه تحقیقاتی BFI پشتیبانی علمی می شود و هیدروژن مورد نیاز آن  توسط Air Liquide تأمین می شود.

تمرکز ویژه در مرحله آزمایش اول منجر به دستاورد فناوری گیاهان با استفاده از هیدروژن شد. به همین منظور ، تزریق هیدروژن در یکی از 28 نازل “کوره بلند 9” در منطقه دویسبورگ آزمایش شد.

بر اساس جمع آوری مداوم داده ها و تجزیه و تحلیل آنها طی آزمایشات 24 ساعته ، تیم شرکت موفق به جمع آوری اطلاعات گسترده ای شد ، به عنوان مثال : در موقعیت یابی hydrogen lance  کوره ، شرایط جریان و فشار و تعامل بین دمای بالا و فناوری نیروگاهی شد داده های جمع آوری شده در جهت بهینه سازی فناوری هیدروژن با هر آزمایش استفاده شد.

همچنین رسیدن به حجم تزریق پیش بینی شده حدود 1000 متر مکعب هیدروژن در ساعت در آزمایشات ممکن بود.

دکتر Arnd Köfler ، مدیر ارشد فناوری فولاد شرکت thyssenkrupp اعلام کرد: “توسعه فناوری هیدروژن در کوره بلند 9 گام مهمی در تحول ما به سمت تولید فولاد ضد آب است. به این ترتیب ، ما قادر به  کاهش قابل توجه آلایندگی 2 CO فرآیند کوره بلند با پایه ذغال سنگ هستیم . ما از ایالت نوردراین-وستفالن برای تأمین اعتبار این مرحله آزمایشی ، که پایه های مرحله دوم  آزمایشات را در آینده قرار داد، بسیار سپاسگزاریم.

سپس گام تعیین کننده بعدی در جهت عدم تاثیر در وضعیت آب و هوا دنبال خواهد شد: ساخت نیروگاههای احیا مستقیم ، که کاملاً بر پایه هیدروژن هستند و می توانند بدون ذغال سنگ با تمام ظرفیت کار کنند.

مبانی فنی در جهت گسترش این فناوری  به تمام نازل ها تکمیل شده است

در مرحله دوم آزمایش ، آزمایشات به تمام 28 نازل کوره بلند گسترش داده می شود ، بنابراین راه برای استفاده در مقیاس بزرگ صنعتی هموار می شود.

تمرکز تحقیقات پس از آن بر تأثیر فناوری هیدروژن بر فرآیندهای متالورژی(علم فلز شناسی) در کوره بلند خواهد بود. مرحله دوم آزمایشات قرار است در سال 2022 شروع شود ، کمی دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود ، جابجایی این تاریخ به دلیل همه گیری ویروس کرونا می باشد .

در حالی که هیدروژن مورد نیاز برای مرحله اول آزمایش توسط کامیون حمل و تحویل داده شد ، اما برای  تامین میزان حجم هیدروژن مورد نیاز مرحله دوم آزمایشات خط لوله هیدروژن مورد نیاز است.

دولت فدرال میزان بودجه مورد نیاز مرحله دوم را که به عنوان بخشی از برنامه آزمایشگاهی است ، در دنیای واقعی آزماشیگاهی  پیش بینی کرده است.

توافق نامه مقدماتی با شرکت Air Liquide در مورد تأمین هیدروژن کوره بلند از طریق خطوط لوله با  مسافت طولانی  به تازگی منعقد شده است. شرکت Air Liquide نیز قبلاً در مرحله اول پروژه به عنوان شریک بود و قصد دارد تا  – مشروط به تأیید بودجه مورد نیاز – در یک اتصال خط لوله جدید بین کوره بلند و خط لوله هیدروژن موجود از راه دور سرمایه گذاری را انجام دهد.

ژیل لو وان ، رئیس هیئت مدیره  شرکت Air Liquide در آلمان اعلام کرد : ” دو شرکت  thyssenkrupp و Air Liquide با همکاری یکدیگر در حال کار بر روی یک پروژه فانوس دریایی برای جامعه هیدروژن هستند و نیز با همکاری یکدیگر در جهت کربن زدایی صنعت فولاد سازی به پیش می رویم – با هدف حفاظت از آب و هوا(محیط زیست) و رقابت بین المللی در حال همکاری هستیم.

این برای نوردراین-وستفالن ، برای آلمان و اروپا حائز اهمیت است و ما افتخار می کنیم که سهم خود را در راستای پیشرفت این پروژه ارائه می دهیم. شرکت Air Liquide  دارای بیش از 50 سال تجربه در زمینه هیدروژن در پروژه مشترک با thyssenkrupp توانست تا هیدروژن مورد نیاز این شرکت را فراهم سازد. ما بر این اساس با شرکت  thyssenkrupp  همکاری خواهیم داشت “.

 

منبع: سایت thyssenkrupp-steel

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

 

 

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟