واکسن فایزر( Pfizer-BioNTech) نیازی به ذخیره سازی با دمای بسیار سرد ندارد

واکسن فایزر( Pfizer-BioNTech) نیازی به ذخیره سازی با دمای بسیار سرد ندارد


سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شرایط ذخیره سازی و حمل و نقل انعطاف پذیرتری را برای واکسن Covid-19 Pfizer BioNTech مورد تایید قرار داد.

 این قانون جدید اجازه می دهد تا واکسن های Pfizer-BioNTech طی زمان دو هفته در دمای استاندارد فریزر نگهداری شوند و به طور حتم بر تقاضای یخ خشک تأثیر می گذارد ، تقاضای یخ خشک از زمان تولید این واکسن در تابستان گذشته به طور زیادی با افزایش همراه بوده است.

پیتر مارکس ، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک سازمان غذا و داروی ایالات متحده طی بیانیه ای اعلام کرد: “شرکت Pfizer داده های مورد نیاز برای پشتیبانی از دمای جایگزین اعلام شده در جهت استفاده در حمل و نقل و ذخیره سازی به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارسال کرده است.”

“نکته حائز اهمیت این قانون بیان می کند که دمای جایگزین برای حمل و نگهداری در شیشه های مخصوص داروی رقیق نشده می باشد و اجازه می دهد تا این شیشه های کوچک تحت شرایط انعطاف پذیرتری حمل و نقل و انبار شوند. این دمای جایگزین باعث می شود تا در حمل و نقل و ذخیره سازی میزان تجهیزات سرد مورد نیاز در جهت ذخیره سازی بسیار کاهش پیدا کند و کمک بسیار بزرگی برای مراکز واکسیناسیون انجام دهد و بطور یقین به انتقال واکسن به مکان های بیشتر کمک می کند. “

 این تغییر باعث می شود تا در محل ذخیره سازی شیشه های دارویی رقیق نشده که قبلا در یک فریزر با درجه دمایی فوق العاده سرد بین 80- درجه سلسیوس تا 60- درجه سلسیوس (112- درجه فارنهایت به 76- درجه فارنهایت) نگهداری می شد و شرکت های دارویی و توزیع کننده ها مجبور بودند تا حمل و نقل این واکسن را از طریق صنعت کشتی رانی انجام دهند و این شیشه های دارویی را در یک ظرف حرارتی مخصوص بسته بندی شده ونیز در کنار یخ خشک یا  از فریزرهایی که در آن نیتروژن مایع استفاده می شد ، حمل و ذخیره کنند.

در اوایل این ماه ، شرکت Pfizer-BioNTech داده های جدید دمایی را به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارسال کرد تا از بروزرسانی که بر روی برچسب فعلی چاپ شده است پشتیبانی کند که اجازه انجام دهند ، این داده و قانون بیان می کند که شیشه های دارویی کوچک حاوی واکسن می توانند طی دو هفته در دمای 25- تا 15- درجه سلسیوس (13- درجه فارنهایت تا 5 درجه فارنهایت) نگهداری شوند.

درجه دمایی جایگزین(قانون تغییر دمای نگهداری برای واکسن) در جهت نگهداری شیشه های کوچک دارو برای قبل از فرآیند رقیق سازی مناسب نمی باشد (در شرایط ذکر شده این شیشه واکسن حداکثر می تواند به مدت  پنج روز در یخچال نگهداری شود) ، یا بعد از فرآیند رقیق سازی نگهداری و ذخیره شود( پس از فرآیند رقیق سازی این واکسن می تواند در دمای یخچال یا دمای اتاق  و برای استفاده طی مدت شش ساعت نگهداری شود).

منبع: سایت gasworld 

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟