گروه تولیدی کاوازاکی(Kawasaki) اولین ترمینال دریافت هیدروژن مایع در جهان را تکمیل کردند

گروه تولیدی کاوازاکی(Kawasaki) اولین ترمینال دریافت هیدروژن مایع در جهان را تکمیل کردند


صنایع سنگین شرکت تولیدی کاوازاکی در سال های اخیر تکمیل شده است  (Kobe LH2 Terminal (Hy touch Kobe، این پروژه که اولین ترمینال دریافت کننده هیدروژن مایع در جهان است تکمیل گردید.

کاوازاکی این ترمینال را برای هیدروژن عاری از کربن دی اکسید(CO2)  توسط،انجمن فناوری زنجیره تحقیقات ساخته است. آزمایش عملکرد این سیستم در آزمایشگاه مورد تست قرار گرفته است و قرار شده است تا به اثبات برسد ، در یک پروژه یارانه ای به نام NEDO، برای یک زنجیره تأمین انرژی هیدروژن بین المللی در جهت انتقال هیدروژن مایع از استرالیا به ژاپن مورد استفاده قرار بگیرد.

ترمینال Kobe LH2 از 2500 متر تشکیل شده است مخزن ذخیره هیدروژن مایع کروی با ظرفیت 2250 متر جزو بزرگترین در نوع خود در ژاپن است  – و نیز سایر تجهیزات از جمله سیستم بازوی بارگیری به صورت ویژه طراحی شده است تا برای انتقال هیدروژن مایع بین تأسیسات زمینی و کشتی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این مخزن ذخیره سازی امکانات پایداری و نگهداری طولانی مدت هیدروژن مایع برودتی را تا دمای 253- درجه سانتیگراد و کاهش یک هشت صدم نسبت به حجم اولیه آن را امکان پذیر می سازد. این مخزن دارای یک ساختار دوگانه عایق خلا با پوسته دوتایی است که شامل پوسته های داخلی و خارجی با یک لایه محکم شده از  خلا می باشد تا از انتقال حرارت از خارج جلوگیری به عمل بیاورد.

علاوه بر این، این مخزن یک طرح کروی به خود گرفته است، که این بهترین شکل در جهت کاهش انتقال گرما است.

این طراحی ساختار مخزن بسیار قابل اعتماد بوده و نیز بر اساس دانش جمع آوری شده از طریق بیش از 30 سال کارکرد موفقیت آمیز مخازن مشابه کاوازاکی به تحویل رسیده در دهه 1980 به مرکز فضایی تانگاشیما ساخته شده است ، این مخازن توسط NASDA مدیریت شده(اکنون بخشی از JAXA) است. و همچنین ، آزمایشات نوع عملکرد برای مخزن Kobe LH2 Terminal قابلیت عایق حرارتی بالا و پایداری عملکرد را مورد تایید قرار داد.

کاوازاکی از فناوری مخازن ذخیره هیدروژن مایع توسعه یافته استفاده می کند که از طریق این پروژه برای پیگیری مخازن با اندازه بزرگتر در آینده و با هدف تحقق بخشیدن به فن آوری حمل و نقل هیدروژن با حجم بالا در جهت دستیابی به جامعه هیدروژن استفاده خواهد کرد.

 

منبع: سایت greencarcongress

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟