شرکت Shell هیدروژن آبی مقرون به صرفه تولید می کند / dawnbreeze / نسیم صبح فردا

شرکت کاتالیزورها و فن آوری های Shell روند تولید هیدروژن آبی shell (هیدروژن طبیعی ترکیب شده با دی اکسید کربن) را در جهت دستیابی به هیدروژن آبی مقرون به صرفه راه اندازی می کند


 شرکت کاتالیزورها و فن آوری های Shell روند تولید هیدروژن آبی را راه اندازی می کند.

این فن آوری اثبات شده که در جهت افزایش قابل توجه و همچنین مقرون به صرفه بودن پروژه های زمین سبز است، که این پروژه در جهت تولید هیدروژن آبی از گاز طبیعی همراه با جذب، استفاده و ذخیره کربن (CCUS) می باشد.

هیدروژن آبی مقرون به صرفه بخش مهمی از انتقال انرژی می باشد که ما را قادر می سازد تا فرآیند کربن زدایی) کاهش میزان ( CO2  را در صنایع سنگین کاهش دهیم و همچنین برای تصفیه خانه ها و دارندگان منابع مورد نیاز ارزش ایجاد می کند.

اگرچه انرژی های تجدیدپذیر به سرعت در حال گسترش هستند، اما بدون هیدروژن با آلایندگی کم کربن دستیابی به هدف انرژی خالص صفر( بدون هیچ آلایندگی) اعلام شده توسط دولت ها و شرکت ها قطعا دشوار خواهد بود. هیدروژن استراتژی اتحادیه اروپا می باشد، برای مثال سوخت برای حمایت از تعهدات اتحادیه اروپا در جهت دستیابی به کربن خنثی( کربن بدون آلایندگی) تا سال 2050 ضروری می باشد و همچنین تلاش جهانی در جهت اجرایی کردن توافق پاریس می باشد.

در حال حاضر، تولید هیدروژن تقریبا خاکستری می باشد از هیدروکربنهای فاقد (CCUS) و همچنین به طور تخمینی بیش از دو برابر تولید سالانه دی اکسید کربن (CO2) کشور انگلیس است. اگر هیدروژن به خنثی سازی کربن(کربن بدون آلایندگی) کمک کند،بنابراین باید هیدروژن را در مقیاس بسیار بزرگتر و با سطح تولید آلایندگی بسیار کمتر تولید کرد.

در طولانی مدت، پاسخ به احتمالا بسیار بالا هیدروژن سبز خواهد بود که ازالکترولیز آب که انرژی مورد نیاز آن توسط انرژی تجدید پذیر تامین شده ، تولید می شود.

این موارد در حالی است که ، الکترولیزها در حال حاضر گران هستند و مقدارانرژی تجدید پذیر کافی جهت پشتیبانی از تولید هیدروژن در مقیاس زیاد وجود ندارد.

پاسخگویی به تقاضای حال حاضر به وسیله الکترولیزها نیاز به بیش از مصرف سالانه برق اتحادیه اروپا دارد. و استفاده ترکیبی از برق فعلی اتحادیه اروپا می تواند باعث تولید هیدروژن خاکستری از الکترولیز با ضریب 2.2 برابراز انتشار گازهای گلخانه ای سبب تولید هیدروژن خاکستری از گاز طبیعی می شود.

افزایش مقدار تولید هیدروژن آبی نسبت به تحویل هیدروژن سبز خواهد بود. با هزینه 25 تا 35 دلاری در مقدار یک تن CO2، هیدروژن آبی تبدیل به یک عرصه رقابتی دربرابر هیدروژن خاکستری شده است ، حتی با هزینه های سرمایه گزاری بالاتر این امر امکان پذیر می باشد. و امکان دارد که هیدروژن سبز تا سال 2030 بیش از دو برابر قیمت هیدروژن آبی بشود وحتی این امکان وجود دارد که  تا سال 2045 هزینه سرمایه گزاری را محقق نسازد.

این تجزیه و تحلیل بر پایه فن آوری های متداول اصلاح بخار متان (SMR) و اصلاح خودکار (ATR) صورت گرفته است. در دسترس بودن فرآیند هیدروژن آبی شرکت shell ، که فناوری اکسیداسیون جزئی گاز (SGP) را با فناوری حلال ADIP ULTRA ادغام می کند،که این امر باعث می شود تا اقتصاد هیدروژن آبی را بهبود ببخشد.

 مزیت اصلی فناوری SGP نسبت به ART نبود نیاز واکنش اکسیداسیون جزئی به بخار می ب. در عوض بخار با فشار بالا تولید می شود که این نوع بخارمورد نیاز فرآیندها و برخی دیگر از مصرف کنندگان انرژی می باشد . همچنین نیازی به تصفیه گاز طبیعی قبل از فرآیند نیست، که این ویژگی باعث می شود تا فرآیند ساده شود. و SGP به پالایشگاه ها انعطاف پذیری بیشتری برای گاز طبیعی می بخشد، زیرا در برابر آلودگی های گاز طبیعی مقاومت بیشتری دارد و بنابراین توانایی قرار دادن طیف وسیعی از گازهای طبیعی با کیفیت را در خود دارد.

در مقایسه با ATR، فناوری SGP به میزان 22% هزینه تسطیح کمتری نسبت به فرم هیدروژن می دهد:

  • ٪ 17 سرمایه مورد نیاز کمتر (فشار عملیاتی بالاتر) باعث می شود تا کمپرسورهیدروژن و جذب گاز CO2 و تعداد کمپرسور کمتری مورد نیز باشد
  • به میزان 34% هزینه عملیاتی کمتر (به استثنای قیمت مواد اولیه گاز طبیعی) باعث کاهش وظایف فشرده سازی و تولید بیشتر بخار می شود.

مدل سازی ها نشان می دهد که، در مقایسه با یک واحد ATR ، یک خط تولید فرآیند هیدروژن آبی shell که به میزان 500 تن در یک روز هیدروژن خالص تولید می کند، دارای موارد زیر است:

  • 30 میلیون دلار هزینه عملیاتی کمتر
  • به میزان 10% بازیابی بیشتر گاز CO2
  • کاهش 10 تا 25 درصدی هزینه استاندارد سازی هیدروژن

هنگامی که با SMR مقایسه می شود، فناوری SGP منجر به صرفه جویی در هزینه تولید هیدروژن از هر دو بخش سرمایه مورد نیاز و هزینه های عملیاتی می شود.

 

منبع: سایت fuelcellsworks
0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

 

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟