همکاری بی سابقه دو شرکت بزرگ گاز برای تولید اکسیژن پزشکی / نسیم صبح فردا

همکاری بی سابقه دو شرکت بزرگ گاز برای تولید اکسیژن پزشکی


همکاری بی سابقه شرکت های Air Liquide و Linde در زمینه تولید اکسیژن پزشکی

 

  • آژانس بهداشت جهانی Unitaid و مرکز افزایش دسترسی بهداشتی کلینتون (CHAI) طی 12 ساعت گذشته به ترتیب با شرکت های Air Liquide و Linde توافقنامه های بی سابقه ای را در جهت افزایش دسترسی به اکسیژن پزشکی اعلام کردند.
  • این توافق نامه ها یک پیشرفت عمده برای جامعه و صنعت گازهای صنعتی می باشد و راهی برای افزایش دسترسی به اکسیژن پزشکی در کشورهای با اقتصاد ضعیف یا متوسط در طول همه گیری ویروس کرونا می باشد.
  • این توافق نامه ها در قالب یک تفاهم نامه غیر رسمی و غیر الزام آور منعقد شده و به صورت غیر انحصاری منعقد شده است. توافق نامه ها با سایر تأمین کنندگان اکسیژن پزشکی هنوز در حال پیگیری است ، Gas Wold گزارش می دهد:

این اعلامیه به دنبال تعامل شدید با تأمین کنندگان عمده اکسیژن در جهان توسط گروه ویژه اضطراری اکسیژن ویروس کرونا ایجاد شده است، گروهی از شرکا به رهبری سازمان های Unitaid و Wellcome ، تحت کنترل ACT-Accelerator Therapy انجام می شود.

این گروه ویژه همچنین شامل سازمان بهداشت جهانی و ائتلاف پزشکی است که هماهنگی ها را انجام می دهد ، همچنین یونیسف ، صندوق جهانی ، بانک جهانی ، دفتر خدمات پروژه سازمان ملل متحد ، ائتلاف شمارش هر نفس  ، سازمان راه حل بهداشت جاهانی CHAI ، سازمان بهداشت جهانی غیر دولتی PATH ،  نجات کودکان ، بنیاد بیل و ملیندا گیتس و دسترسی به بنیاد پزشکی را فراهم می کند. جان راکت ، ناشر و مدیرعامل سایت Gas World ، نیز به پاس مشارکت خود در این امر در پستی از طرف رهبر ائتلاف شمارش هر نفس( Every Breath Counts) ، توسط لیث گرینسلید ، مورد تقدیر قرار گرفت.

این گروه ویژه در چهار ماه گذشته با همکاری عالی یکدیگر توانسته اند تا مناطق درگیر برای حل بحران اکسیژن جهانی را کمک و مشکلشان را حل کنند. این همکاری بی سابقه با صنعت برای غلبه بر موضوعات اساسی مانند تعهدات بودجه ناپایدار و زیرساخت های ناکافی ، که دسترسی به اکسیژن پزشکی را محدود کرده اند ، انجام شده است.

کمبود اکسیژن پزشکی در سراسر جهان از ویژگی های غم انگیز بیماری همه گیر کرونا بوده است و بر فقیرترین کشورها به طور محسوسی تأثیر می گذارد. این سختی های دسترسی قبل از همه گیری ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته بود و با شیوع همه گیری این بیماری، سیستم های بهداشتی شکننده را تحت فشار قرار داده و منجر به مرگ و میر قابل پیشگیری شده است.

برآوردهای انجام شده از سازمان PATH ، که یک سازمان غیرانتفاعی جهانی برای افزایش سلامت عمومی است ، حاکی از آن دارد که  در حال حاضر حدود یک میلیون بیمار کرونایی که به شدت درگیر این بیماری هستند و در کشورهای کم درآمد حضور دارند ، به طور متوسط به 2.2 میلیون سیلندر اکسیژن (15.1 میلیون متر مکعب) طی هر روز نیاز دارند.

در چندین کشور آفریقایی ، آمریکای لاتین و جنوب شرقی آسیا موارد افزایش تعداد بیماران گزارش شده است.

 

شرکت های Air Liquide ، Linde توافق نامه های “پیشگام” را امضا کردند


کارل بیلدت ، نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی و نخست وزیر سابق سوئد در جهت دستیابی به ابزار تسریع کننده COVID-19 (ACT-A) ، توافق نامه ها را “پیشگامانه” توصیف کرد و برای نجات جان انسانها آن را  ضروری دانستند ،در عین حال سازمان های Unitaid و CHAI، پیوستن شرکت های Air Liquide و Linde برای اجرای تعهدات و مشارکت آنها در این ضمینه را مورد تحسین قرار دادند.

زاکاری کاتز ، معاون رئیس داروهای اساسی در سازمان CHAI ، اعلام کرد: “این توافق نامه ها زمینه استفاده گسترده تر از اکسیژن پزشکی را در همین هنگام که جهان همچنان دچار کمبودهای آن می باشد، برطرف می کنند. ما شرکت های Air Liquide و Linde را تحسین می کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری مشترک برای گسترش دسترسی اکسیژن به افراد نیازمند هستیم. “

ژان مارک دو رویر، معاون ارشد رئیس جمهور و عضو کمیته اجرایی شرکت Air Liquide و مسئول برنامه های اجتماعی ، اعلام کرد ، “تلاش برای بهبود دسترسی اکسیژن در کشور های با اقتصاد ضعیف یا متوسط بخشی جدایی ناپذیر از تعهدات توسعه پایدار ما می باشد که در مارس  سال 2021 اعلام شد. اطلاعیه امروز نیز با همکاری تیم های Air Liquide از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کرونا در کشورهایی که گروه ها در حال فعالیت هستند ، صورت گرفته است”

“این گروه با بهره گیری از تخصص فنی و دانش خود ، همراه با سازمان های Unitaid و CHAI کار را ادامه خواهدن داد و به راه حل هایی برای افزایش دسترسی اکسیژن در کشورهای با اقتصاد ضعیف یا متوسط که تقاضا زیاد دارند و شرایط عملیاتی در آنجا چالش برانگیز است ، کمک خواهد کرد.”

سانجیو لامبا ، مدیر عامل شرکت Linde ، افزود: “بیماری همه گیر کرونا اهمیت دسترسی به روش های مراقبت های بهداشتی را برای همه برجسته کرده است. کارمندان شرکت Linde در این دوران به صورت خارق العاده برای تولید و تحویل اکسیژن پزشکی پا پیش گذاشتند و نقشی اساسی در حمایت از سیستم های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان داشتند. اگر ما نتوانیم با همکاری یکدیگر در بهبود دسترسی به اکسیژن پزشکی در کشورهای با اقتصاد ضعیف و متوسط بر چالش های فراوان غلبه کنیم،کارمان بی فایده است. “

“شرکت Linde افتخار همکاری با سازمان Unitaid و سازمان راهکار دسترسی بهداشتی کلینتون را دارد و ما مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای افزایش دسترسی به اکسیژن به صورت منصفانه و عادلانه هستیم.”

 

منبع: سایت gasworld.com

0 0 امتیاز ها
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
اطلاع رسانی خودکار (بخش نظرات ) از طریق ایمیل
لطفا یکی از گزینه های روبرو را انتخاب نمایید سپس بر روی گزینه "مرا مطلع کن" کلیک کنید:
guest
0 دیدگاه ها
نظرات این موضوع
مشاهده همه نظرات

 

کلیه ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نسیم صبح فردا می باشد

0
نظر شما برای ما با ارزش می باشد، لطفا نظر یا سوال خود را مطرح بفرماییدx
×

ضمن عرض سلام و خیر مقدم به شما

از اینکه شرکت نسیم صبح فردا را مورد انتخاب خود قرار دادید متشکریم

  • به منظور استعلام قیمت محصولات یا اطلاعات بیشتر می توانید، با کلیک بر کارشناس مورد نظر به ایشان پیام داده تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

با تشکر

× چگونه می توانم به شما کمک کنم؟